Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

Invandring

Av enungkvinnasberoende - 6 maj 2013 22:41

Sverigedemokraterna växer, vad säger det oss? 

Jo, att folk är missnöjda med något. Vist kan jag hålla med om att en viss procent att folket som röstar på

sd är unga, utan riKtig insikt och förståelse. 

"Jag får inget jobb, det är de jävla invandrarnas fel! SVERIGEDEMOKRATERNA!!!!! UT MED ALLA SVARTSKALLARNA!!"  

Alla som har tänkt lite vet att det inte är så lätt. 

Jag är inte heller så jävla påläst men jag kan säga att jag tycker att sverige tar in för många invandrare

därför att vi har inte riktigt chansen att hjälpa dem till 100%. Om det kommer hit invandrare

så ska de vara garanterade svenskt medborgarskap, en bostad och en ordentlig svenska kurs (kursen ska ej vara 

frivillig). Sverige ska se till att dessa invandrare ska bli garanterade allt och inslussade i samhället. 


Om man har invandrar områden typ tensta, rinkeby, hjulsta osv så är det dömt till "vi och dem" - tänket. 

Tänk dig själv att du flyttar till ett land långt från ditt eget och du hittar ett område där det bara är folk från din egen kultur och som pratar ditt språk, klart som fan att du drar dig till dem.

Det känns sälert och bekvämt. Precis så fungerar majoriteten av männikorna, man söker sig till de männsikor

man har mest gemensamt med, och det är inget fel med det.

Därför tycker jag att samhället bör ta ett störe ansvar, att ta bort alla "ghetton". Självklart är det inte så

lätt som jag får det att framstå. Men om man stoppade invandringen och ordnade upp allt vi har, "ghetton" och tex 

hemlöshet. Att man får ordning på allt i landet innan man öppnar upp för alla andra. Det är för allas bästa.


En parantes i det hela;

jag vill påpeka att första genarationens invandrarae ofta tar skitjobb.

Det är vi andra eller tredje generation det blir fel, inte i alla fall men i många. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av enungkvinnasberoende - 9 augusti 2014 08:58


        Nyss hemkommen efter 24 timmars jobb, är konstigt nog inte trött alls. Har grillat halomi ost och stillar den värsta alkohol abstinensen med lite vin, men  jag får inte tappa kontrollen eftersom jag ska iväg och jobba klockan 20:...

Av enungkvinnasberoende - 3 augusti 2014 03:50


Kör tidningar till Gotland i sommar igen. Det är 13 timmars pass men jag sitter mest och vilar, tack och lov. Eftersom jag jobbar på dagarna också, 7 dagar i veckan sedan 2 månader sedan så är det awesome att få betalt bara för att sitta på gotlan...

Av enungkvinnasberoende - 8 januari 2014 07:34


Inte sovit ett skit på 2 dygn nu. Känner hur jag börjar falla in i något svart och otäckt mörker. De tre sömntabletterna jag fick tag i har gjort sitt till. Jag ligger återigen nerpundad någonstans i stockholm och känner mig död inombords. En jävla a...

Av enungkvinnasberoende - 8 januari 2014 04:40


Ja jag har skurit mig igen.. Det var så skönt, även om det inte var så djupt och allvarligt njöt jag av att se huden dela upp sig i två sidor. Känna det varma blodet rinna ner över magen. Slicka i sig blodet. Jag älskade det. ...

Av enungkvinnasberoende - 8 januari 2014 01:57

I alla fall... Jag och haytham hade en aå jävla underbar nyårs kväll och natt och de tre följande dagarna. Allt vi gjorde var så kärleksfullt. Sättet han höll om mig, sätter vitittade på varandra, hur vi pratade och skrattade, sättet vi hade sex med ...

Presentation


En blogg om en ung kvinnas kamp mot droger och livet efter missbruket

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Alkohol

Självskada

Bok


Ovido - Quiz & Flashcards